Underbar dag

Underbar dag solsken blir vi äntligen bjudna på,
satt nyss ute i solen med Linn och prata
så oerhört skönt väder, och efterlängtat! passa på att njuta riktigt nu innan den
kalla hösen kommer, med frost och dimma.
Dagen på jobbcenter har gått bra, hittat lite jobb och annat skoj,
Kom in på en jätte fin hemsida för baby/barn där jag hitta en massa
sött! Så blir nog att klicka hem lite smått för våran lilla buse.
Och idag kände jag för första gången hur han spraka lite högre upp,
brukar oftast vara neretill omkring magen, men idag var det närmare
runt revbena upptill, kändes grymt faktiskt, kom som vanligt ett glatt leende
på läpparna!

Bebis

Vecka 26 är det snart slut på också, tiden rullar på så enormt,
Och liten därinne är cirka 23 cm från huvud till stjärt. 
och väger omkring 900 gram Denna vecka börjar dom
smått att öppna sina små slutna ögon, som nästan är helt färdigutvecklade. 
Bebisen kommer att fortsätta att bilda underhudsfett,
även om det vid den här tiden fortfarande är ganske liten och tunn.
Vid förlossningen kommer den att ha samlat på sig tillräckligt för
att klara den tuffa världen utanför livmodern
och för att få det typiska rultiga bebisutseendet.
Blodkärl bildas i lungorna för att förbereda dem på ett liv utanför livmodern.
Blodcirkulationen är fullt fungerande och navelsträng,
moderkaka fortsätter att växa för att kunna försörja det allt större fostret.
Moderkakan är nu nästan lika stor som bebisen.

Modern

Övre delen av din livmoder är nu c:a 6 cm ovanför din navel,
och du kommer fortsätta att växa ungefär 1 cm per vecka.
Om du har ätit balanserat och närigsriktig kost har du förmodligen
gått upp omkring 7-10 kg fram till nu.

( Har gått upp ca. 8/9 Kg så stämmer in bra )

Så ser det ut för mig just nu! så fantstiskt!
Har ett litet liv i min mage på ungefär 23 cm & 900 g. Otroligt :)
Jag älskar att vara gravid och jag bara längtar till December.
Massor av kärlek!

Puss Cassandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0